Ondag och torsdag

Onsdag:
Dagen började segt,vi va alla såå himla trötta.Fisen har fått för sig att vakna så tidigt,redan halv6*pust*
Gick upp iaf,käkade frukost och Nattis kom upp strax efter 8.
Idag skulle vi till Liseberg med farmor och Silvana och deras kompis Marita med dotter Emma som var och hälsade på.
Det såg grått och mulet ut idag och precis när vi skulle bege oss ut började det att ösa ner regn och såklart blev Nattis lessen.Hon ville ju till Liseberg.Men hon förstod inte att man kan gå dit när de regnar,de är ingen som åker då.
Vi väntade lite,de kanske skulle sluta regna.Vi käkade blodpudding och såg på film.
Nu hade de slutat regna efter en 50minuter och vi åkte.Jag had eingen som helst lust.
Väl framme började det att regna igen,det öste ner,Bläää,vi satt kvar i bilen.
Vi gick sedan in och mötte de andra vid bron.
Inne på Liseberg blev det lite spel och ganska så snart mat eftersom det regnade igen.Vi fick köpa ponchos för att slippa bli helt dygnsblöta:)
Sedan blev det åk i olika karuseller.Emma och Nattis åkte Sagoslottet och Drakbåtarna.
Och efter det blev de FlumeRide.Nattis hade vartt lite skraj men tyckte det var spännande att de killades i magen och såklart fick vi köpakortet:)Såå sött!
Vi åkte hem runt19 tiden,väl hemma var alla trötta förtuom Fisen.
Hon ville inte sova,hon totalvägrade,klockan blev 21,22,22.3o och först då somnade hon.
Jag och sambon min njöt av en Lonkero,hihi.

Torsdag:
Idag var de bättre väder.Fisen ville gå upp 8.Jag var döötrött,hade velat sova hela dagen men vi gick sedan upp efter halv9.
Vi käka frukost och gjorde oss klara.Idag skulle vi träffa min kompis från England med familj.
Jag harinte träffat Minna på 4år så de skulle bli spännande och kul.
Hon har en pojke på 1år.
Innan Bräcke stannade vi till vid Toys för att handla en liten present till lillkillen Baran.
Vi åkte till Bräcke eftersom de ville träffa Bräcke-gänget med:)
Det var otroligt kul och träffa dem.Och den lille killen,så sööt.
Och han hade så rolig stil att ta sig fram på,sittande hoppande eller hur man ska förklara:)
Nattis lekte med Elin såklart.
De åkte hem och vi sa hejdå och sambon min hade åkt och fiskat med min bror och grannen.
Vi bestmände oss sedan för att åka hem för att slippa bli sent med nattning ikväll med.
Hemma gjorde vi kyckling med pesto och mozzarella och ris.Det var gott!
Efter det blev det bad av båda tjejjer och en snabbdammsugning.
Fisen somnade starx efter 20*sååå skönt*
Nattis ligger här bredvid och ser på När och Fjärran och somnar nog närsomhelst.
Jag ska drikka en Longdrink nu och sova jag med.
Imon åker vi till Ställdalen!


Kommentarer
Postat av: Annika

Nu e vi hemma igen!

2008-07-24 @ 09:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0