Felicias Dop

27 april 2008 hade vi dop för Lill Fisen.
Morgonen var stressig som vanligt.Jag hade inte sovit något på natten pga dopet.Fisen vaknade oxå ett par gånger plus att jag hade en snarkand eunge bredvid.
Gick upp vid tre-tiden på natten.Det var tänt i hela lägenheten,tv:n var på och sambon låg på soffan och sov.
Gick och la mig igen,kund einte somna,Fisen fick mat.
Gick sedan upp runt halv8,döötrött.Ville bara ligga kvar i sängen och skita i allt idag.
Jag gjore iordning gröt till Fisen och kaffe till mig.Hon var jättehungrig,åt mer än vanligt.Och jag hade glömt köpa efterrätt så det blev inget:(
Vi hann äta upp gröten och då kom stora tjejjen upp.Hon var trött hon med.Hon skulle se Bolibompa med Fisen så jag fick äta frukost ifred.Tack Nattisen,*puss*
Efter
frukost var det dags för bad för Fisen,blev en snabb en för Nattis skulle oxå duscha och jag.
På med jeansklänning på Fisen,samma som Nattis hade när hon hade dop,jag hoppade in i duschen och efter mig var det Nattis tur.
Nu var klockan mycket igen.Känns som man alltid gör alt i sista stund.Et stort problem kvarstod ju.
Jag hade inget att ta på mig!!har gått i affärer i 3dagar utan att hitta något men till slut rotade jag fram ett linne och ett par gamla brallor,det fick duga:)Lite smink,smycken och fixa håret och vips vad fin man blev,haha.
Nu skulle Nattis hår lockas och på med hennes kläder.
Strax efter 10 ringde det på klockan.Det var barnens farmor som skulle passa barnen medans vi skulle till lokalen och fixa med tårtorna och tillbehören.
Väl framme vid Tuve torg lämnade vi in allt oi lokalen och sedan skulle vi til bageriet och hämta smörgåstårtorna.
Sambon skulle ta ut pengar men han hade glömt kortet hemma.Vi fick åka hem och hämta det.När vi kom tillbaka till bankomaten så funkade inte kortet.Shit,tänkte jag,nu får de bara bli prinsesstårtor.
Vi gick in till Ica där han till slut fick ut pengar.Tårtorna var klara och fort till lokalen och hem igen.
Nu skulle vi ta på oss.Fisen hade precis somnat.
Hon vaknade,fick lite tutte och sedan på med overall och ut i regnet.
Väl framme vid kyrkan skulle vi in i en glasbyggnad och byta om.Det var två bröder som även skulle döpas.
Felicia hade samma dopklänning som Nattis hade,som jag haft och som min mamma haft.Den är nog över 55 år gammal.
Jonas kom sedan,han verkade nervös.Stefan och Jasmiina dök även upp.De skulle vara faddrar.
Vi gick in till kyrkan.
Nästan alla hade kommit.Tråkigt att vissa inte kom och brydde sig.Tack alla som kom!
M
usik spelades och vi gick in,gillade inte alls de där.Folk glodde på oss,men ville döpa Felicia för vi har döpt Nattis.
Ville bara att allt skulle vara över.
Det var ett hoppande fram och tillbaka med dopet men allt gick bra.
Fisen grät inget,hon verkade gilla det.Tittade runt med sina vackra ögon bara och satt med händerna i kors,hihi.
Till slut var dopet slut.Nu skulle de fikas.
Till glasbyggnaden igen och byta om och iväg mot Tuve torg.Där väntade alla på oss.De kom inte in för att det var låst.
Det tog ett tag innan vi kom in.Matias fick till slut upp dörren och larmet av.
Väl framme fick vi hjälp med att fixa borden iordning och hjälp i köket med fikat.
Tusen tack alla som hjälpte till!Ni är guld värda!!!
Det blev först smörgåstårta och sedan prinsesstårta.
Vi trodde det skulle bli mycket fika över men nästan alt gick.
Bra gjort!
Nu ville folk att vi skulle öppna presenter men vi hade bestämt att vi inte skulle göra det om något skulle gå sönder sedan och komma bort när det framktas hem.
Så bilder läggs upp här sedan sa vi.Hoppas det var ok med alla.)
Nu var jag görtrött och ville bara hem och sova.
Folket gick och vi gjorde iordning allt.Tack igen  för hjälpen!
Väl hemma ville såklart barnens farmor och farmor se vad hon fått så d eföljde med hem.
Jättefina preseneter.
Fisen tackar för alla presenter och all uppvaktning!
Nu blev det gnäll igen.Vi var trötta alla.
Nattis gick och la sig med sin far.
Jag satt uppe med Fisen.Hon ville inte sova fast hon var trött.
men somnade till slut hos sin pappa.jag fick gå och lägga mig vid 22.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0