En annorlunda helg!

Lördag morron och det var dags för Nattis dans premiär igen.Hon verkligen älskar att dansa,kanske skulle anmält henne till de större barnen,6-8år,njaa,de gick bra och hon tyckte det var så kul!
K åkte woch spelade första innebandyträningen med.
Vi hann komma hem innan K.När han kom hem var han konstig och sa att han inte kunde se hela mig,att han inte kunde fokusera sin blick.Han gick runt i lgh och jag sa till han att sätta sig ner.Han tyckte träningen var den värsta någonsin.
Inget mer med det sen,vi skulle på kräftskiva senare på kvällen så vi åkte ner till torget och hämtad eut kräftorna och räkorna och pantade en del flaskor vi haft liggande på balkongen i ett halvår typ.
K pantade flaskorna och det bara rann svett av han,han sa att han mådde illa och jag sa att han skulle ut och sätta sig så gick vi in och köpte mat att göra bara.
Vi kom ut sedan och han hade spytt 3ggr,och han kände sig jättekonstig och ont i huvudet,jätteont i huvudet.
Hem och jag började laga mat och insåg att de inte blir ngn kräftskiva ikväll,han kanske fått magsjuka=(
Men sedan spydde han skitmkt,och svetten rann och han sa att huvudet gjorde skitont och jag kan säga att han e inte den första som klagar att han har ont=(
Jag tog tempen på han,den visade 34grader,undertempt,inte bra.Ringde sjukvårdsupplysningen och berätttade vad som hänt och hon tyckte jag skulle ringa 112 med en gång.Då blev jag rädd.Jag tänkte genast på hjärnblödning eller propp=(Nattis var helt förstörd,hon är inte van att mamma/pappa blir så sjuka.Hon grät och jag försökte trösta henne samtidigt som jag gjorde mat,och kolla till K,gav F mat och ringde 112.
Som tur hann K:s mamma komma innan ambulansen kom så jag kunde åka med.
Vi körde till Sahlgrenskas akut och vi kom in i ett rum med en gång och de tog prover på han.Han kunde knappt prata,sluddrade hela tiden och fick inte fram ord.Skitotäckt var det=(
Han sa sedan att d einte gjorde så ont i huvudet längre som det gjorde hemma.Fick prata med en neurolog,han stälde massa frågor och testade hans känsel osv.
Han kom sedan fram till slutsatsen att han råkat ut för ett kraftigt migränanfall.
han undersökte inte huvudet eftersom han kunde fokusera blick och stå på benen och prata nu.
Han har de stressigt och skit på jobbet och så innebandy på det,det blev droppen då.
Kändes bra att de inte var nån hjärnblödning.Han sov sedan när han fått en stark huvudvärkstablett och när han vaknade hade han pyttelite ont.
Neurologen kom in och pratade och skulle skicka en tid om återbesök om ca 2-3v för att s ehur det gått.
Han var lite konstig på kvällen inte riktigt lik sig.
Snälla Jenny hämde oss sedan efter 2,5timme på akuten.
Hemma åt vi sedan räkor och kräftor och annat gött.
F somnade innan halv8,hon hade inte sovit middag.
Vilken lördag det blev men tur att allt löste sig!

Söndag,vaknade innan kl08,K&F var vakna och kom till stora sängen där jag och N sov.F har blivit så dum mot N.
Försöker reta henne hela tiden och "Mucka" efter br¨k typ,hehe.
Vi gick upp och åt frukost.K kände sig bättre idag och var mer lik sig idag.
Det var underbart väder idag s vi åkte til bräcke,inte vart där på länge.
Elin och hennes familj skulle till liseberg och såklart ville N med,så hon åkte med dem och vi stannade kvar i bräcke.Tog oss en promenad och sedan åkte jag med mamma och skulle leta nya blommor men färgen var fel på den hon hittade så vi handlade mat ist.
Matias skulle stå för maten idag,det blev färsk pasta med bacon/skinksås.Gött!
N kom hem runt halv5 och hade vunnit massor igen=)
Vi åkte sedan en sväng till olskroken och hälsade på Stefan&jasmiina.
Tjejerna var så busiga så det blev inte långvarigt där=)
Hem och äta kvällsmat och sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0