Så tragiskt....

Igår efter dagis åkte jag och tjejerna till Backaplna för att byta ett Hello kitty memory som hon fick 2 av på kalaset.
Det blev lite Fifi pysselsaker istället.Så svårt med 5åringar,för de är inte små och inte stora heller.Svårt att köpa.Och Nattis e så svår för hon har allt känns de som=)
Ja,iaf,de blev en liten "middag" på donken innan vi gick till toys,mums.Och Felicia e helt galen i pommes,hon mumsade i sig rejält många,hihi.
Vi bestämde oss sedan att hälsa på hos mummu&muffa för pappa skulle dit efter jobbet.
Bussen kom inte förrens efter 20min så vi satte oss i vänthallen.Det var ju riktigt rått och kallt igår.Brrr...
Inne i vänthallen sitter såklart  2 alkisar,men de verkade inte jättefulla men iaf efter ett tag kommer deras tredje "vän".
Han ser ung ut,men helt förstörd.Skulle gissa att han var runt 30strecket,svårt att se eftersom alkoholen åldrar människan.
Jag kunde bara inte sluta titta på han.Hur kan man tillåta sig själv att falla så lågt..Vad är de som går fel i livet att man hamnar så långt nere??
De pratade om avvänjning och pisseprov.Att han hade fått permis fram till 18(klockan var nu 16).Han pratade om hur bra han hade de på "hemmet" nu.Att slipa bo ute på gatan och frysa.Där får han bra mat och kläder och säng att sova i.
Fy,jag kände mig illa till mods när jag lyssnade på dem.Han tog sedan fram en semla som var helt mosad från sin påse.
Sedan åt han den med hela ansiktet,sedan var han mätt,sa han.
Jag och tjejerna gick ut sen,jag kunde inte sitta där inne och se på de tragiska människorna.Vi fick istället stå vid busskuren och frysa men bussen kom ganska snart.
Jag såg en sista gång på han,då stod han utanför pressbyrån och rökte.Stackars  människa,vad tragiskt...

Kommentarer
Postat av: Jennie

Javisst är det bra att sälja på tradera :-) jag köper en del till Nova där ( perfa med märkeskläder )



Usch ang fyllisen, även om man tycker synd om dem och undrar hur det kunnat gå så illa, så är det ändå äckligt. Jag är så rädd varje gång att de ska kräkas rakt ut s



Ska snart jobba men vår dag har varit lugn, inte gjort så mkt.



Kram

2009-01-20 @ 15:04:07
URL: http://www.jennie-novastar.blogspot.com/
Postat av: jennifer

visst är det tragiskt. Stackars människa. Men vad härligt att sånna som dom faktiskt KAN ta tag i saken o fixa till sig.. Det är det inte många som gör tror jag!!!!!!



Vilka fina bilder du lägger upp.

Usch jag e dålig på att kommentera när jag väl e inne.. Blir inte så ofta, men ska bättra mig på att skriva :) hehe.

Kram

2009-01-22 @ 22:42:24
URL: http://jennifereliaz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0