3-dagarssjukan

Natten var orolig.F lipade och grinade efter mig hela tiden fast hon sov emellan oss.
Jag hämtade vatten till henne sedan och hon var så törstig,och somnade om sedan och sov nästan till 11.
När hon vaknade hade hon massa rödflammiga utslag i hela ansiktet och lite mindre plitor på mage och rygg.
Jag googlade på nätet men fann inget,läste om 3 dagars utslag men då får man inte i ansiktet stod det.
jag ringde sjukvårdsupplysning och det tog hela 35 min innan man ens kom fram...*suck*dåligt...
De tyckte vi skulle söka eftersom hon hade i ansiktet.Som tur har de öppnat en ny akut här på hisingen och framme där var de bara 1 före oss men ändå tog besöket över 1 timme.Vad händer lixom tänkte vi när vi satt där???Inte en käft fanns lixom...
Läkaren konstaterade 3dagarssjuka,utslahg man får efter ferern,kolla halsen oxå som var röd och svullen,vi tog halsprov men det visade neg,tur de.Viruset är smittsamt så nu blir det att vara hemma från förskolan tills utslagen försvunnit...
Typiskt att få skit därifrån men så är det.
Får ringa imon bitti då andra inskolningsveckan hade börjat och säga att hon inte kommer...Undrar hur det kommer gå nu?Om hon kan gå i slutet av veckan?Och att hon ska sova på förskolan med....jaja,de återstår o se.
Vi skulle gått å Joels barnkalas idag med men fick hoppa över det...Hoppas ni hade kul Joel!
Och vår älskade Nattis kom hem idag.Ooo vad hon vät hihi,tyckte jag då,inte sett henne på 2 dgr.Stora tjejen,hade gått jättebra och de tyckte hon är så duktig och lillgammal,hihi.
Det blev pizza sedan och liten promenix innan vi åkte hem och då blev det bad.
Nu sover N med sin pappa,F och jag sitter här i soffan och ska snart sova vi med=)


Kommentarer
Postat av: ¤Evaneseè - Design, Foto och Vardag



Fy, stackars lilla gumman!

Det är jätte jobbigt när de har feber och mår så dåligt, vi blir alldeles handlingsförlamade, vi kan ju inte göra så mkt mer än att ta hand om dem.



Tack, va roligt. Ganska bra början va?

Får se hur den slutar :)

2009-08-24 @ 11:03:41
URL: http://egosidan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0