Lite uppdatering från Finnelandet

Hej hej!

Ja,nu var det dags att uppdatera lite när vi äntligen lyckats med internet här i skogen.
I tisdags eftermiddag åkte vi mot Taivalkoski som ligger längre upp i landet,närmare bestämt 788km från Koski.
Jag hade så ont i magen,undrade hur resan skulle gå.
Vi åkte med två bilar eftersom min moster och hennes familj skulle med.
Vi åkte runt 15 tiden och var framme på natten 03.48 för att vara exakt.Jaa,lång resa ja!
Men det gick galant,vi stannade till och fikade och åt och "rastade ungarna"haha.
Väl framme var vi skitrötta igen och visste inte riktigt vart vi skulle sova några timmar.
Jag och tjejerna fik sedan sova hos min morbror,vi sov la 4timmar och sedan upp igen.
Dagen var jättekonstig eftersom man inte sovit mycket.
Det blev bad vid sjön,min morbror har egen sjö bara nån meter från huset där vi tillbringat mycket av vår tid här.
Det här är verkligen mitt skogen alltså,ni smknner mig,ja,jag klarar faktiskt av detta:)haha.
Barnen trivs superbra,Fisen har bara lite svårt att komma till ro om kvällar men annars funkar det super.
Jag börjar få lite hemlängtan nu faktiskt,jag saknar min säng!(Sover i en bäddsoffa nu)
Nattis leker e´med mina kusiner som är 9 och 12år gamla.De har dööroligt ihop.Busar hela tiden,hihi.
Idag har vi vart till "Stan" eller vad man säger,byn kanske,vart till min mormors&morfars grav och sedan hälsat på mammas kusin och min moster och hennes man vid deras stuga.
Imon bär det av til Kiiminki till min moster där vi ska slagga två nätter eftersom 2utav mina kusiner med familj bor där och de har ingen möjlighet att komma hit,så vi hiner träffa dem med.
Min moster och hennes familj stannar kvar här tills måndag och sedan åker vi ihop till Koski igen.*pust*
Lång resa igen men men,inget val.Vad gör man inte för sin släkt,hihi.:)
NU är min stora tjej trött här så jag får sova jag med..

På återseende...Bye

Kommentarer
Postat av: Joel

Jag saknar er kom snart hemmm

2008-07-05 @ 22:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0