Godmorron Götteborg!!

Hej hopps!

Dags att uppdatara litegrann kanske?!
Nu e vi äntligen hemma i Götet,vilket känns helt underbart.
Resan hem var väldigt lång.
Vi åkte från Koski lördag morron runt halv7 på morran.Och vi va i Turkus hamn efter halv8,båten hade redan anlänt så de vara bara att checka in.
Barnen vaknade så fort bilen slutade att rulla,de blev lite bus i bilen och sedan körde vi in.Vi slapp även denna gång att köra upp i båten.
Väl framme skulle vi upp till hytten.Jag tyckte denna båten såg skabbigare ut och på ngt sätt fick jag en konstig känsla när vi gick igenom alla korrodorer.E lite sisådär med båtar och vatten.
Vi hann till hytten och tog fram frallorna vi gjort ochkäkade.Vi var alla trötta för vi sov knappt något på natten.
Båten åkte från land och typ efter 10minuter började det att låta något otroligt mycket nedanför oss,skramlade som om motorn gick eller ngt.Jag kände hur varm jag blev och hjärtat slåg i 200.Nu e de kört tänkte jag.
Oljudet försvann men sedan helt plötsligt kommer det ner en livbåt utanför vårt fönster med 4livräddare i.
Shit,tänkt ejag.Va fan händer...Ska båten gå under nu???
Livbåten släpptes ner i vattnet o den åkte iväg bort från oss.
jag kunde inte sova så jag o brorsan gick till information och frågade vad tusan pågår.
De visste inget,han sa att de va ngn pump som gått.
Oh visst,en pump,vafan sånt ska man väl tala om?jag var ju livrädd:-(
Iaf när vi kom tillbax till hytten sa mamma och Nattis att livbåten hade kommit upp igen med livräddarna i.
Man blev la lite lugn men jag kunde iaf inte sova så fick hålla mig vaken hela båtresan hem och fyy vad trött man va.
jag och ungarna gick till Knatteland,där var de mkt aktiviteer för Nattis,bla fiskedamm,teater och pysselstund.
Vi gick till Taxfree och den ruinerade oss,haha.Blev lite godis,Lonkero och parfym till pappa.
Klockan 18.50 anlände vi äntligen till Sthlm,och vad lättad man var över att klara denna resa.
Det trodde jag inte....
Sen var de långa vägen hem från Sthlm oxå.Usch.
Vi stannade till i Norrköping hos min kusin Mia och tog en snabbkaffe för att sedan fortsätta hem.
Vi va i Tuve strax innan 01 och pappa mötte upp oss.Det småregnade och barnen var så glada över att träffa sin pappa.
Han hade saknat oss sååå mycket:)och vi han.
Upp med alla väskor och jag gick och la mig rätt fort och sambon min tog barne och nattade dem

Äntligen hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0