Idag har vi vart på Allum....

....o letat efter tomten.På allum är de nämligen en tävling där tomten gömmer sig i ngn butik.Hittar man honom vinner man julklappar för 5000spänn,inte illa.
Men vi hittade han inte,idag var ledtråden i ett hörn diskret och rockbar.
Nattis frågade alla butiker om tomten var där.Hon letade så lilla gumman,hihi
Bytte iaf jackan jag fyndade till Nattis igår till större storlek och även hennes julklänning.
Jag köpte mig en jeanskjol,kul.
Felicia fick gå nästan hela tiden på allum och hon var så stolt.
Hon och Joel fick nya skor av Silvana,en tidig julklapp.
Vi åkte sedan hem och gjorde fisk och potatis och de gillade båda täserna och åt så bra.Mamma stolt!
Efter de blev det bus för mig och Felicia och Kenta och Nattis åkte till gårdsten och till farmor.
Vi busade och Felicia skulle till granen hela tiden och pilla.Hon bara skrattade hela tiden när jag sa till henne.Tokungen.
Hon somnade innan halv8,skönt.
Jag passade då på och fixa de sista på pepparkakshuset och limma ihop den.
Nattis kom hem sedan med bomull och nu e den klar med tomtar o allt.

Imon e de julfest på dagis med tomte och allt.Roligt och sedan har sessan jullov fram till nästa år nångång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0